نوشته شده توسط : badsa

بتکده لایم سور پاگودا ساکویی

یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده کو  ساموی بتکده لایم سور پاگودا سامویی ( به انگلیسی : Laem Sor Pagoda ) که یکی از جاذبه های توریستی این جزیره میباشد .این بتکده در ساحل جنوب غربی سامویی و در انتهای ساحل سنگی بنگ کئو واقع شده است. این بتکده ظاهر درخشان و طلایی دارد به ویژه در زیر نور خورشید نمایی زیبا ایجاد میکند. در واقع بتکده از طلا نیست اما از کاشی های زرد رنگ ساخته شده است که از دوردست ها ظاهری طلایی به خود میگیرد.


اطراف بتکده لایم سور پاگودا سامویی

بتکده لایم سور پاگودا در ورودی خود دارای دو مجسمه غول پیکر و زیبا میباشد، این دو مجسمه ها شمشیرهای بزرگی در دست دارند. فراموش نکنید که بتکده بخشی از مجتمع معبد لایم سور است و منطقه بزرگی را پوشش می دهد . این معبد قدیمی کمی دورتر است و در یک جنگل زیبا پنهان است.

نمایی از جنگل و بتکده لایم سور پاگودا سامویی

نمایی از جنگل و بتکده لایم سور پاگودا سامویی;

در اطراف جنگل یک تالاب زیبا و رویایی ساخته شده است که برخی از درختان انبه که در امتداد ساحل کاشته شده اند در روزهای مقدس بودایی، راهبان و مردم جنگل و زمین اطراف معبد را تزیین می کنند ، در محوطه اطراف بتکده و جنگل تعدادی صندلی و نیمکت برای استراحت و رفع خستگی چیده اند و باعث شده است که مکان مناسب برای آرامش گردشگران تور تایلند ایجاد شود.

تالار قایق بتکده لایم سور پاگودا سامویی

در حدود یک صد متر از بتکده، یک ساختمان به نام سالن قایق خواهید دید ، که این ساختمان با دیوارهای شیشه ای از یک قایق کوچک محافظت میکند. درون آن قایق مومیایی راهبان است که بت ها را ساختند و از آن قایق استفاده می کردند. مردم بومی تایلند به این راهب به شدت احترام می گذارند، مردم محلی که برای عبادت می آیند و اگر خواسته ای داشته باشند که به آن رسیده باشند ، آنها یک قایق در مدل کوچک میخرند و در کنار این قایق بزرگ میگذارند.

تصویری از قایق مقدس در بتکده لایم سور پاگودا سامویی

تصویری از قایق مقدس در بتکده لایم سور پاگودا سامویی

نکته قابل توجه برای گردشگران

نکته مهمی که گردشگران تور تایلند باید بدانند این است که به رغم موقعیت جغرافیایی معبد که در ساحل قرار گرفته است، لایم سور معبد فعالی برای عبادت است و مردم بودایی احترام خاصی نسبت به آن دارند در نتیجه لباس مناسبی بپوشید که نشانی از بی احترامی در شما دیده نشود.

دسترسی به بتکده لایم سور پاگودا سامویی

بتکده لایم سور پاگودا در گوشه جنوب غربی جزیره ساموئی در نزدیکی روستای Bang Kao واقع شده است. پس از جاده اصلی، Route 4170،از روستای Baan Bang Kao، به جاده کوچکتر منتهی به ساحل میرسید که بتکده در آنجا واقع شده است. این مکان نسبتا فاصله زیادی از ساحل شرقی جزیره دارد.

ساعت بازدید بتکده لایم سور پاگودا سامویی

شما میتوانید در مدت زمان یک ساعت از این مکان مقدس بازدید کنید.زمان بازدید از این مکان از ساعت ۰۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۰۵:۳۰ میباشد.

منبع

بتکده لایم سور پاگودا سامویی





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: